Relaterede kurser
Brug af Lean i teams
På dette kursus introduceres du til teamets rolle i lean, og lærer at skabe sammenhæng mellem teamets arbejde og lean, og derigennem få eget team til at understøtte virksomhedens brug af lean. Du får viden om, hvor teams og samarbejde i teams kan understøtte virksomhedens anvendelse af lean. Lånt godkendelse fra EUC-Nordvest.
Salgsteknik for salgs- og servicemedarbejdere
Hvad kan du efter at have fulgt dette kursus? På kurset arbejdes der med de grundlæggende teknikker indenfor salg og kundeservice, således at deltageren vil have en forståelse for, hvordan generelle salgsteknikker benyttes i forhold til kunden i det direkte salg og service.
Personlig udvikling til arbejde og uddannelse
På dette kursus lærer du at opstille faglige og personlige mål for at kvalificering og uddannelse inden for dit fagområde.
Montørens møde med kunden
Hvad kan du efter at have fulgt dette kursus? Kurset er for dig som montør, der ønsker at forbedre dine kompetencer indenfor kundekontakt. Kunden oplever oftest montøren som den, der løser problemer i tilspidsede situationer. Den oplevelse gør, at relationen mellem montør og kunde er meget tillidsbaseret. Den tillid kan bruges til mersalg og til at udbygge den gode relation, således at kunden bliver knyttet endnu tættere til virksomheden. Tanken er ikke at montøren skal til at være sælger! Tanken er, at montøren skal anvende sin relation med kunden til at åbne døren for mersalg. Det kan være gennem oplysninger om den eksisterende maskinpark, salg af ekstra serviceydelser i forbindelse med reparation af kundens maskiner o.l. Du lærer at varetage den indledende kontakt til kunden på en positiv måde, og lytte til kundens behov og forventninger. Du lærer at gennemføre salg, herunder bruge teknikker til at afslutte salg og til at afslutte kontakten på en positiv måde. Du lærer at arbejde med grundlæggende salgsteknikker, løse konflikter og behandle reklamationer.
Referat- og notatteknik
Referat- og notatteknik henvender sig til alle medarbejdere uanset branche, som har lyst til og behov for at dygtiggøre sig inden for referat of notatteknik. Deltageren kan i rollen som referent fastholde det væsentligste fra møder, samtaler mv. ved hjælp af forskellige lytte- og notatteknikker, fx notater på papir og elektronisk, mindmaps og lydoptagelser. På basis af notaterne eller lydoptagelser kan deltageren skrive forskellige typer af referater afpasset efter mødetype og målgruppe i forbindelse med udførelse af sin administrative funktion.Endvidere er deltageren bevidst om hvad referatet efterfølgende skal anvendes til og kan afpasse sprog, indhold, opbygning distributionsform hertil. Lånt godkendelse fra EUC Nordvest